Kapitel 7, Justin like me, more than a friend.

Jessica hade precis gått till Chaz igen, hon hade varit med honom hela dagen. Fast för nån timme sedan kom hon hem för att umgås lite med mig. Det skulle verkligen inte dörja tills dom blev ihop, hon är galen i honom. Min mobil pep till, jag läste på displayen ''Justin''. Jag öppnade meddelandet, ''Hej Clara. Du har nog redan fattat. Jag gillar dig, mer än som en vän. Jag har ingen anning om känner samma, du kanske tycker att jag är feg som säger det här via sms. Vi kan väl ses imorgon? Kram Justin.'' Äntligen erkände han, jag vet inte vad jag tycker. Eller jo det är klart jag gör. Men jag behöver tid att tänka, Justin är ju super snygg, gullig och allt. Fast som alltid så kan jag inte bestämma mig. Jag började skriva ett sms, men suddade ut, skrev, suddade osv. Tillslut kom jag fram till ett bra sms
''Hej Justin. Jo, jag har märkt en del ;) Jag måste verkligen fundera, ett steg i taget, right? Klart vi kan ses imorgon. Vi ses! Kram. '' Jag fick snabbt ett svar. ''Jag är inte så bra på att dölja saker, haha! Klart du går, yes, ett steg i taget. Bra, då säger vi det då! Kram''. Jag la undan mobilen med ett leende på mina läppar. Om två timmar skulle Jessi komma igen, alltså vid halv elva. Jag hörde musik ifrån Emil's rum, så jag tog och gick in till honom.
Det jag inte visste var att han också hade någon att vara med, i hans knä satt en tjej.
-Eh hej. Sorry att jag störde, men skulle bara snacka med dig Emil. Sa jag.
-Hej, du måste vara Clara. Sa tjejen.
-Ja, det är jag. Och du är hans tjej? Sa jag försiktigt.
-Precis, Isabella heter jag, kalla mig Bella istället.
-Okej. Jag går nog ner istället. Vi ses väl. Emil gav mig en irreterad blick, antagligen att jag hade stört dom. Jaha nu var man verkligen dissad, Jessi och Chaz, Bella och Emil. Fast snart har jag kanske Justin. Såfort jag tänkte Justin blev jag glad, jag blev lycklig. Det måste betyda något speciellt.
Jag gick ner till köket där mormor och Emelie satt.
-Hur har eran dag varit? Frågade jag
-Bra, har träffat Diana idag. Emelie har varit med med Mike, sa mormor.
-Vad kul. Emil har skaffat tjej, någon ni lagt märke till?
-Han har snackat om henne hela gårdagen, när du var med Justin och de andra. Föresten när åker Jessica hem?
-Imorgon faktiskt, förlåt om hon har stört.
-Det har hon verkligen inte, du verkar föresten ha träffat flera vänner här.
-Ja, Chaz, Ryan och Justin. Föresten Emelie när ska du flytta hem igen?
-Vad kul att du känner dig hemma här, det här är ditt nya hem gumman. Imorgon så åker hon hem också.
Jag nickade och gick sedan upp till mitt rum.
Det knackade på dörren och Jessicas huvud stack in. Jag skrattade och hon satte sig på sängen. Jag berättade om vad Justin skrivit, hon log och var glad för min skull. Det hade inte hänt något nytt om henne och Chaz, utan bara att dom skulle på dejt imorgon.
På morgon vaknade jag av att Jessica hade gjort frukost till mig, hon hade nog lite dåligt samvete för att hon bara är med Chaz och inte med mig.
-Jessi, jag vet att du gillar Chaz. Snälla du behöver inte ha dåligt samvete, haha. Sa jag.
-Jaja. Jag kom hit för att vara med dig, imorgon åker jag hem. Sa hon. Juste, imorgon åker hon hem, till Markham.
-Fast du kommer väl och hälsar på?
-Självklart, lycka till med Justin.
Jag skrattade och åt upp min frukost. Jessi skulle till Chaz redan nu, jag klädde på mig shorts och ett linne. Det var dags att träffa Justin nu.
Jag satt vid en park, vi skulle ses här. På långt håll såg jag Justin komma. Han bärde svarta byxor, en lila tröja och svarta skor. Jag började gå mot honom, jag såg att han log och mitt leende var lika stort.
-Hej Justin. Sa jag och han omfamnade mig.
-Tja Clara. Svarade han.
-Vad ska vi hitta på? Ta en fika? Sa Justin.
-Självklart.
Vi började gå mot ett fik och när vi kom fram tog vi varsin kaka och varm choklad.
-Jo, du Justin. Jag har tänkt mycket på det du skrev igår.
Han kollade upp och såg hoppfull ut.
-Du är super snygg, super fin, snäll, gullig, omtänksam, rolig och allt som en bra kille ska var. Det är då jag har kommit fram till mitt beslut, jag har bestämt mig.

Oh yes! Kapitel 7 ute! Kommentera nu vad ni tyckte. Vad tror ni hon svarar? Det får ni reda på i nästa kapitel, ju mer ni kommenterar desto snabbare kommer kapitlet! Annars har jag en sak att säga; Uppdateringen kommer inte bli på topp dom kommande veckorna!
Kram skriver sen !

Kommentarer
Postat av: L

goood! :)

2012-01-10 @ 21:56:56
Postat av: Fella

Första delen på min nya novell uppe nu!

2012-01-11 @ 14:01:38
URL: http://bieb.blogg.se/
Postat av: Matilda Engström

sv. Ja en del av mig vill ge den till honom, men sen så är det någonting som säger nej :/ Men jag ska göra klart bilden och sedan bestämma mig, men tusen tack för ditt stöttande till att ge bilden. Det gör mig otroligt glad att höra att du tyckte den var fin! ♥

2012-01-11 @ 23:41:43
URL: http://matildaengstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ny design påväg, kommer i veckan..
RSS 2.0
line-height: 140%;