Kapitel 4, Chazi and Ryani.

Jag drog på min skorna och tog en tjocktröja med mig.
-Hejdå, jag går ut en sväng. Jag nås på mobilen. Skrek jag. Innan jag smällde igen dörren.
Jag hade bestämt mig för att ta en promenad, jag satte i hörlurarna i öronen och musiken började spelas. Mina tankar gick direkt till igår kväll, Justin Bieber hade varit hemma hos mig. Jag är inget fan direkt, men hans musik är bra. Jag började se en park, det var två små barn som lekte i den, två små flickor, taknarna fick mig att gå till Jessi.
Jag började knappa in ett sms ''Hej sweetie, här i Stratford är läget bra. Igår var Justin Bieber på middag hos mig, jag skojar inte. Hoppas allt är bra med dig, saknar dig i massor. Vi ses snart va? Puss. ''
''Halloj tjejen, Justin Bieber? Du skojar ? Allt är bra med mig, saknar dig med gumsen. Puss. Klart vi ses'' Fick jag som svar.
''Tro vad du vill, men jag snackar sanning, promise! Puss''. Skickade jag tillbaka och la ner mobilen.
-Clara, Clara, hörde jag någon ropa. Jag vände mig om och såg Justin gå där med två killar. ¨
Jag vinkade tillbaka och Justin kom småspringades till mig.
-Hej Clara, läget? Sa han och gav mig en kram.
-Bara bra, själv? Sa jag.
-Great, inte rädd sen igår? Sa Justin och blinkade.
-Nejdå, sa jag och log. Nu hade hans två kompisar kommit ikapp honom.
Han presenterade dom som Chaz och Ryan, jag såg direkt att Chaz och Jessica skulle passa ihop.
Jag hälsade på båda. Efter bara några minuter bestämde vi för att sticka hem till Justin, jag skickade ett snabbt sms till Emelie ''Sticker hem till Justin, kommer hem ikväll typ''.
Jag fick ett okej tillbaka. Vi hade nu gått i tio minuter och Justin sa att vi gått halva vägen . Jag gick bredvid Justin, undertiden hade det kommit fram några fans, dock inga livliga utan bara några som frågat om autograf.
Vi hade nu varit hemma hos Justin i två timmar, killarna hade en riktigt bra humor, eller väldigt dålig humor faktiskt. Fast man skrattar åt allt dom säger, iallafall vad Chaz säger.
-Grabbar, vilken skola går ni i? Sa jag.
-Centralea school, du ska börja där, punkt slut. Sa Ryan.
-Om jag kommer in, så visst. Det är Torsdag idag, så vad säger ni? Ska jag ringa hit Jessi så stannar hon över helgen?
-Självklart, jag längtar redan efter att träffa henne, sa Chaz.
-Great!
Jag slog hennes nummer och efter några signaler svarade hon. ''Hej Clara, har du kul med boysen?'' Sa hon ''Självklart, snälla kan du komma hit imorgon, killarna vill verkligen träffa dig, specielt Chaz. Och jag dör snart, jag lovar.'' Sa jag och gjorde tummen upp mot killarna, Justin log mot mig. ''Absolut, är Chaz snygg?'' ''Ja, Chaz är väl snygg, han liknar lite Liam i skolan du vet, fast Chaz är väl steget vassare. Du fattar'' Sa jag och gav Chaz en blinking. ''Åh herre, han måste se gudomling ut, haha. Men jag checkar med mina föräldrar och så hörs vi senare, jag bor hos dig va?'' ''Absolut tjejen, bra vi hörs! Puss på dig gullet.'' ''Puss'' Avslutade Jessica med och la på luren.
-Så Chaz, nu dröjer det inte länge. Men ha inte höga förväntningar, hon är lite svår. Han kanska inte ens har intresse för dig. Sa jag.
-Snacka på du bara. Sa han.
Jag himlade med ögonen och kollade åt Ryan och Justin's håll.
-Grabbar har ni någon då? Frågade jag.
-Nja, inte riktigt. Det tog precis slut med en tjej jag varit tillsammans med i ett år. Sa Ryan.
-Åh, stackarn. Du då Justin?
Han väcktes ur sina tankar och kollade på mig.
Clara frågade om jag hade någon tjej, men vad skulle jag svara. Jo jag gillar en tjej, hon sitter framför mig. Fyfan, nu skulle jag skämma ut mig rejält.
-Nej inte riktigt, eller jo jag gillar en tjej. Hon är riktigt söt faktiskt. Svarade jag, shit det där lät töntigt.
-Justin, säg? Sa Clara.
-Va? Nej. Inte än iallafall, kanske senare. Sa jag och ångrade mig direkt.
-Jaja, hoppas det är en riktigt snygging bara.
-Det kan du ge dig på, hon är riktigt snygg.
-Du då Clara? Sa Chaz.
-Herregud, det var tider det. Nejmen, i Stratford hade jag en kille, fast han var en skitstövel som alla andra killar jag haft.
Vi 3 nickade och tystnaden la sig. Jag funderade länge på hur jag skulle berätta för Clara hur jag känner, jag är ju inte kär. Men känslorna kan ju utvecklats, jag kan ju bli kär någon gång.
Klockan närmade sig nu tre och alla ville kolla på film, så vi satte på filmen ''Knight and day''.
Jag satte mig längst ut, vid min sida satt Chaz och bredvid honom satt Clara och Ryan längst ut. Jag koncentrerade mig inget på filmen, mina tankar gick bara åt Clara's håll. Jag kunde visa mitt intresse ännu mera, men då kanska hon tyckte jag var för på. Jag brukar alltid ha sådant självförtroende inför tjejer, fast Clara har något specielt, hon är något specielt. Hon är inte som alla andra, hon är inte mesig och försöker spela någon annan, hon är sig själv helt enkelt.
Nu började eftertexterna att rulla.
-Filmen var bra, men måste sticka nu grabbs. Sa Clara.
Vi följde med henne till dörren och hon sa hejdå till alla oss. Såfort hon var hade stängt dörren var Ryan och Chaz på mig.
-Justin, du gillar henne, väldigt mycket också?sa Ryan.
-Ni ser allt killar, ja väldigt mycket. Svarade jag honom.
-Justin, ryck upp dig. Hon gillar dig säkert med, kör hårt. Sa Chaz.
-Haha, Chaz. Du har ju fått Jessica, eller vad hon hette.
-Yey man.
Vi diskuterade tjejer, killarna fick mig genast på bättre humör.
Kapitlet kom iallafall idag, ny design påväg!
Kommentera mera nu everybody! <3
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Juliah - förlorat mamma papap & syster

bra (Y)

2012-01-08 @ 15:12:42
URL: http://juliahofsweden.blogg.se/
Postat av: IzabellaEriksson

Va med i dagens blogg!

http://iizabellaeriksson.myshowroom.se/vinnare-av-dagens-blogg/#comment

Den avslutar imorrn!

Kram

2012-01-08 @ 18:30:53
URL: http://iizabellaeriksson.myshowroom.se
Postat av: Anneli

Anmäl dig i Veckans Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare på Söndag!

Vinnarna kommer synas i alla inlägg jag gör i en hel vecka!:)

http://anneliih.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-3.html#comment

2012-01-08 @ 18:48:42
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejhej! :) Jag har en veckans blogg tävling nu, var väldigt gärna med!:D Tryck bara på länken ;) http://lindegrens.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

Ha en fortsatt bra kväll och förlåt om jag störde!<3

2012-01-08 @ 19:33:06
URL: http://lindegrens.blogg.se/
Postat av: Annie

Justin <3

2012-01-08 @ 20:43:24
URL: http://annieelise.blogg.se/
Postat av: Stina!

sjukt bra berättelse !

du är jätte duktig !

fin blogg har du också !! :D

kika gärna in här http://caarpediem.devote.se/

2012-01-08 @ 23:30:41
URL: http://caarpediem.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ny design påväg, kommer i veckan..
RSS 2.0
line-height: 140%;