Kapitel 5, She's coming!

Tåget rullade in på stationen, jag var extremt ivrig efter att få träffa Jessica, min allra bästa vän, min syster. Det var alla möjliga olika människor som klev av tåget, men Jessi utmärker sig alltid. Hon hade sin rosa mjukisdress, solglasögon, även fast det var molning och regnit.

-Jessica! Skrek jag och hon kollade åt mig håll och vi började springa mot varandra.
Hon kastade sig i min famn och jag märkte att vi fick blickar ifrån alla möjliga håll. Vi stod och kramades ett långt tag, sedan började vi gå ut till bilen, där killarna satt.
-Alla 3 hade tjatat om att få följa med. Så här har du dom, Chaz är killen där fram. Sa jag.
-Haha, du verkar ha det bra här. Jag har googlat på honom, ahah. Svarade hon.
-Superbra, haha Jessi.
Jag öppnade dörren och alla ögon var på Jessica. Ryan satt här bak med oss.
-Ja killar, här har ni skönheten i egen hög person. Fast tydligen har killen framför mig paxat henne. Sa jag.
Jessica sparkade till mig, jag bara flinade åt henne.
-Tja, sa alla killar samtidigt. Efter det började Justin köra, det tog en halvtimme här ifrån till Justin.
-Hur är läget i Markham då? Sa jag till Jessi.
-Somvanligt, lite fester, fast det händer typ inget annars. Föresten så var Daniel och frågade efter dig igår, haha du skulle sett hans min när jag berättade att du flyttat.
-Åh, usch inte Daniel. Det har gått två år, men har man problem så har man.
Vi snackade hela resan om allt möjligt, jag såg att Jessicas och Chaz's bickar mötte varandra flera gånger. Jag fick däremot flera blickar ifrån Justin, jag vet inte vad det betydde. På nåt sett fick jag för mig att Justin tyckte om mig, mer än som en vän.
Vi stannade utanför Justin's hus. När vi steg ur bilen möttes min och Chaz blick än en gång. Mitt leende blev större än vanligt.
-Vi har ju inte hälsat på riktigt, Chaz heter jag. Sa han och log.
-Haha, Jessi. Svarade jag.
Vi båda började skratta men blev snabbt avbrutna av Clara.
-Kom då, eller ska ni stå här hela dagen ? Sa Clara och började gå.
Justin's hus var stort, när vi kom innanför dörren hördes inga röster, så jag antar att vi var själv hemma. Justin såg inte alls lika glad ut som på alla bilder och videos jag sett honom på. Fast när han kollade åt Claras håll log han lite, jag förstod direkt att det inte bara var Chaz och jag som hade fattat tycke för någon. Jag vet att det här har gått snabbt,  men Chaz verkade vara en underbar kille, eller det intryck jag fått var han en underbar kille.
-Vad säger ni, ska vi ta och köra Sanning och Konsekvens? Sa Ryan.
-Absolut, om ni andra vill. Fast får jag snälla bara gå och byta om? Sa jag.
Ryan nickade som svar. Jag gick iväg in till badrummet och hade ett par jeans och en magtröja som jag bytte om till. När jag gick ut och kom till vardagsrummet satt alla i en ring. Och Chaz ögon var direkt på mig, jag gav ifrån mig ett svagt skratt.
Vi hade nu kört sanning och konsikvens i en halvtimme, jag hade fått reda på massa roliga saker. Den hamnade på mig, jag valde konsekvens.
-Kyss Chaz, sa Clara.
Jag kröp fram till Chaz, jag sträckte lite på mig och våra läppar möttes, det kändes som hela världen stannade, som om jag var i paradiset. Chaz verkade känna likadant.
-Okejokej, ni kan sluta nu. Sa Clara och Justin, Ryan och Clara började garva.
Både jag och Chaz rodnade ordentligt. Vi fortsatte köra och det blev pussar och sanningar hit och dit. Klockan närmade sig nu sju så jag och Clara var tvugna att gå.
-Hejdå sötnos, viskade Chaz i mitt öra. Han blinkade till mig och jag stod där och log som ett flin.
Dörren stängdes bakom oss och efter kanske fem meter började Clara ställa massvis med frågor.
-Du och Chaz, ni är som gjorda för varandra.
-Jag vet, han är seriöst underbar. Vi träffar dom imorgon med va?
-Självklart, eller åtminstonde Chaz. Jag har alltid rätt om vilka som passar ihop. Sa Clara stolt.
-Jadu, men jag ser verkligen vem som gillar dig.
-Justin?
-Ja, han verkar verkligen vara galen i dig, har du inte märkt det?
-Jo, nej. Eller alltså visst han har väl visat lite extra fast samtidigt är han så tyst, så blyg verkligen inte vad jag trodde om honom. På middagen här om dagen var han glad, utåtriktad, stilig och allt sånt där. Han har sjunkit till någon annan nivå.
Hela kvällen hade Chaz snackat om Jessica, hon var riktigt trevlig. Vänskapen mellan Jessica och Clara var så stark så ingen skulle kunna bryta den. Ryan hade gått några minuter efter att tjejerna hade gått, så Chaz och jag hade varit själva. Mina tankar gick bara åt Clara, hon är seriöst världens snyggaste. Jag tror hon fattar mina känslor, fast hon verkar inte vara intresserad. Chaz säger bara att jag ska snacka med henne, men det modet har jag inte inför henne. Om jag bara fick säga de orden, skulle jag bli mig själv igen.
-Justin vet du vad vi tar och gör, vi tar och nördar x-box och så glömmer vi tjejerna ett tag. Du vet om två veckor, då ska du ut i världen igen och underhålla dina fans.  Sa Chaz.
Juste fan, snart ska jag träffa alla fans. Det finns tusen tjejer som skulle göra allt för mig, men tjejen jag gillar verkar inte gilla mig mer än en vän. Jag skulle alltså inte träffa Clara på en månad då, 30 dagar.
Vi gjorde som Chaz sa och började spela x-box hela natten. När klockan visade halv fem slocknade vi med kontrollerna i knäna.
Vad tycker ni? Har nåt skrivar glöd i mina fingrar just nu, så det blir kanske nåt mer snart. Nästa kapitet ägnas åt Justin, så bara Justin, Justin Bieber! You like?
Kram! :D

Kommentarer
Postat av: Maja

sv: Tack så mycket :)

Jag vet faktiskt inte, skriver bara för att jag tycker det är roligt! ;) däremot får jag inspiration för mina berättelser från böcker, filmer & bilder.

Kram

2012-01-09 @ 11:02:40
URL: http://shawtywithyou.blogg.se/
Postat av: Louise

Hejhej! :) Jag har en dagens blogg tävling på min blogg nu! Du får vääldigt gärna vara med!:D Tryck bara på länken ;)

http://laakinoiise.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-mandag.html#comment



Ska vi följa varandra också på blogglovin?



Ha en fortsatt trevlig dag och förlåt om jag störde! <3

2012-01-09 @ 12:23:44
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej, följ gärna min novell 'Letters To Bieber'. Så följer jag din :)

2012-01-09 @ 12:56:01
URL: http://letterstobieber.blogg.se/
Postat av: Louise

-Du borde blir författar, jag började läsa igår och jag tyckte om början och hoppas att du forsätter så :).

2012-01-10 @ 18:02:07
URL: http://laakinoiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ny design påväg, kommer i veckan..
RSS 2.0
line-height: 140%;