Kapitel 2, Stratford here we come!

Bilen stannade utanför mormor's hus. Trädgården var lika väl skött och såfort vi gick ut igenom bilen möttes vi av Rufus, mormor's hund.
-Hej gubben lilla. Sa jag och kliade honom mellan öronen.
Han svarade genom att börja skälla.
Jag kollad upp och där stod mormor och Emelie, deras miner var inte lika glada som Rufus.
Emil gick fram och kramade dom båda, jag gjorde detsamma. När jag kramade mormor viskade hon i mitt öra ''allt kommer bli bra gumman''. Jag log och vi fortsatte in, mormor's hus var lika fint somvanligt. Nystädat, nyaste möblerna, allt var nästan nytt. Mormor var verkligen först i allt, hon har ju mycket pengar, sedan hennes skådespelar karriär, Esmeralda Stoffhang.
-Så ni får varsitt sovrum, det blir bra va? Sa mormor.
-Absolut, tack för att vi får bo här. Sa Emil.
-Sjävklart får ni det, det här är ert nya hem.
-Ska vi gå ner och prata, sa Emelie.
-Visst, det finns mycket att prata om. Sa jag.
Vi gick ner för trappan och satte oss i vardagsrummet, jag och Emil på ena sidan, mormor och Emelie på andra.
-Så mormor och jag har planerat lite, vi har tänkt att ni ska bo här ett tag, sedan om några veckor flyttar ni till mig och Mike. Låter det bra?
-Jadu Emelie, om vi har ett boende låter allt bra. Specielt med er två. Sa jag glatt.
-Vi har ju precis flyttat till en villa, Mike jobbar rätså mycket så det blir roligt med sällskap. Jag hoppas detta går bra med alla försäkringar, alla social saker och så vidare.
-Ja, det får vi hoppas. Annars blir allt krash. Sa jag.
Vi fortsatte prata om allt som hade hänt, Emelie och mormor hade fått en samtal där mamma sa ''Hej, vi flyttar här ifrån, ta hand om barnen om ni har lust. Tack och hej.'' Sen hade hon bara slängt på luren.
-Usch, vilket fint barn du har fött mormor.
-En blev iallafall bra, sa mormor och log mot Emelie.
Nu var klockan elva, jag låg och stirrade upp i taket. Jag tänkte på allt som hänt idag, Mamma och Pappa har lämnat oss, inte för att vi är så förvånade, mamma och pappa har gjort så här förut men kommit tillbaka efter någon vecka, men detta är på riktigt, det förstår vi alla. Vi har flyttat till mormor, så smånigom så ska vi flytta till Emelie och Mike. Emelie bor ju här i Stratford, så det blir nog inte att jag går kvar i min gamla skola. Dörfär måste jag flytta ifrån Jessica, vi kommer inte kunna ses lika ofta. Jag kommer få skaffa nya vänner, jag måste bygga upp ett nytt liv.
Mitt i tankarna somnade jag, drömmarna tog över mitt liv.
När jag tog min första tuggan av mackan kom Emelie ner i rummet.
-Sovit gott? Sa hon.
-Great, själv? Ligger alla andra och sover? Sa jag.
-Ja, fast har tänk på saker som tusan. Emil sover väl, mormor är hos sina vänninor.
-Jaha, okej.
Hon satte sig ner mittemot mig och började bre en macka, jag tog upp mitt glas och drack en klunk juice.
-Vad ska vi göra idag då? Sa jag.
-Jag hade tänkt att vi skulle kolla Stratford lite, troligtvis ska vi få några på middag idag. Sa Emelie och log mot mig.
-Okej vad kul. Jag går upp och gör mig i ordning.
-Bra, väck grabben också.
-Yes, i do.
Jag smög in i Emils rum, han sov inte, utan hans ögon var öppna. Han låg och funderade på något.
-Hej brorsan. Sa jag och gick fram till hans säng.
-Godmorgon, vad är klockan. Svarade han och reste sig upp i sängen.
-Klockan är halv elva. Dags att gå upp, men vad tänker du på?
-Okej, du vet nog.
-Jo, jag vet. Men du vet att allt kommer bli bra, allt kommer ordna sig. Vi kommer nog få ett superbra liv här.
-Jo, kanske det, fast det kommer nog ta ett tag att komma in i allt. Men du kommer alltid ställa upp för mig va? Alltid finnas där för mig?
-Självklart Emil. Det vet du, vi är menade som syskon. Vi är världens bästa, eller hur?
-Ja, tack för att du finns.
-Inget att tacka för, jag är som jag är, men skynda dig ner nu. Vi ska in till stan sedan.
Efter det gick jag in i duschen, jag lät vattnet rinna nerför min kropp. Jag stod säkert i dushen i 10 minuter, när jag var klar tog jag och lindade en handuk omkring mig.
Jag valde en svart t-shirt, blåa jeans och ett par kilklackar. Sedan sminkade jag mig lätt och gick ner för trappan, dör väntade mormor, Emelie och Emil.
-Jag har bjudit hem Diana och Bruce idag, det låter bra va? Även deras dotter och barnbarn kommer. Sa mormor.
-Det låter bra, ska vi sticka nu eller vad säger ni? Sa jag.
-Låter grymt syrran! Sa Emil.
Vi gick ut till bilen och åkte in till stan. Den första affären jag såg var en sportaffär, såklart var Emil tvungen att gå in där. Medans jag gick in på klädes affär, i sällskap av Emelie.
-Den här var skit snygg, tycker du jag ska köpa den här? Sa Emelie och häll fram en svart klänning som var supersnygg.
-Självklart, du skulle passa perfekt i den. Prova den.
Och som jag sagt så var den superfin på, hon strålade i den. Vi gick sedan vidare i olika affärer och jag hittade två tröjor. Vi mötte sedan upp Emil och mormor, båda hade två kassar var. Vi promenerade gemensamt till bilen och lastade in allt.

Andra kapitlet ute nudå!
Hoppas ni gillar detta också, hoppas ni kommenterar, helst inte anonym!
Föresten är det någon av er som är bra på blogghjälp? kommentera, så kontaktar jag er, har nämligen problem med det! ! :D

Kommentarer
Postat av: Lina

Du skriver väldigt bra! Gillar din handling. Hoppas att det kommer ett till kapitel snart! :)

2012-01-06 @ 23:58:55
Postat av: L

Super, hoppas nästa kapitel kommer snart! ;)

2012-01-07 @ 12:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ny design påväg, kommer i veckan..
RSS 2.0
line-height: 140%;